על מצבות והקמתן

מותו של אדם קרוב מותיר חלל גדול וכאב קשה מנשוא. התקופה הקצרה שבסמוך לפטירה מלווה בזיכרונות נעימים וברצון גדול להנציח את גדולת דמותו של הנפטר במצבה שתהיה לזיכרון עולם. מצבות נועדו לאפיין את הנפטר באבן באופן הקרוב ביותר למה שהיה באמת. המצבה של הנפטר אמורה להיות שם, ניצבת בבית העלמין, לעולמי עד, גם כאשר מתכנני ורוכשי המצבה כבר לא יהיו בין החיים.

ענף עיצוב ובניית מצבות מציע מגוון רחב של מצבות מסוגי שונים של אבנים, אבנים נפוצות ואבנים ייחודיות. בין הסוגים השונים של מצבות ניתן למנות מצבות סלעים, מצבות בזלת, מצבות גרניט טבעי, מצבות מאבן חברון, מצבות טורקי ומצבות חלילה עצמון. בבחירת האבן למצבה יש משום אמירה אישית, משפחתית וסביבתית על דמותה של הנפטר, שכן כל אבן מייצגת אופי ותכונה. בתי עסק רבים מציעים את שירותם לבנייה ולעיצוב מצבות, אולם יש לבחון כמה עניינים מרכזיים לפני שבוחרים מצבה מבין עשרות סוגים ואלפי דוגמאות של מצבות. נציין עתה כמה מן הנקודות החשובות שיש לבדוק כאשר פונים לחברה שמתמחה בבנייה ובעיצוב מצבות:

ניסיון – חשוב לבחור חברה לבנייה ולעיצוב מצבות שהיא בעלת שנים רבות של מוניטין וניסיון בענף.

תיק עבודות – דרשו להביט בעבודות קודמות של עיצוב ובניית מצבות שביצעה החברה. אין כמו מראה עיניים כדי לדעת אם התוצרים מוצאי חן בעיניכם או לא. אחרי הכול, בנייה ועיצוב של מצבות הן עבודה מקצועית ואומנותית כאחד.

המלצות – בררו עם מכרים אם הם מכירים חברה איכותית המתמחה בתחום המצבות. בנוסף, חקרו קצת באינטרנט על אודות חברות ששמן הולך לפניהם, כאלה עם ביקורות חיוביות של מספר רב של גולשים. נסו לאתר באמצעות גוגל חברות לבנייה ולעיצוב מצבות, קראו על השירותים שמציעה כל חברה והתרשמו מתמונות המצבות שמופיעות באתר של כל חברה.

הבנת וכימיה – כאשר פונים לחברה המתמחה בבנייה ובעיצוב מצבות, במיוחד כאשר מדובר בימים ספורים אחרי מותו של הקרוב, חשוב לקבל את התמיכה ולדעת שאתם לא לבד. כל מי שמתעסק עם מצבות, יודע כי מדובר בענף רגיש ולכן יש חשיבות גדולה במיוחד לכימיה ולהבנה שבין נותן השירות לבין הלקוח. אלה מתבטאים בייעוץ והכוונה לגבי סוג האבן שתעוצב למצבה, הכיתוב הראוי והעיצוב הכללי עצמו, שאמור לבטא יותר מקרוב את הנפטר או את הרוח שהשאיר במותו.